دانستنی ها
وبلاگی برای تمامی سنین
درباره وبلاگ


با سلام خدمت عزیزانی که این وبلاگ را مورد بازدید قرار دادند. لازم به ذکر است که تمامی مطالب این وبلاگ متعلق به تیم دانستنیها است و استفاده از آن به شرط ذکر منبع مانعی ندارد. با تشکر!!!
مدیر وبلاگ:
احسان آخرت دوست

مدیر وبلاگ : آتنا آخرت دوست
نظرسنجی
بزرگترین دانشمند ایرانی از نظر شما؟










شنبه 12 مرداد 1392 :: نویسنده : آتنا آخرت دوست
همیشه و به ویژه در ماه مبارک رمضان خوب است درباره مصف مواد غذایی بازنگری کنید و برخی را بیشتر بخورید و در مصرف بعضی زیاده روی نکنید و به بعضی اصلا لب نزنید.
در این قسمت می خواهیم به شما فهرستی نشان بدهیم که شامل غذا های پر کالری هستند که بعضی مفید و بعضی مضر هستند.

1- چربی های حیوانی

چربی های حیوانی سرشار از چربی های اشباع شده و کلسترول و بدون هیچ ماده مفید دیگری است. پس زیاده روی نکنید.

2- روغن نباتی

روغن گیاهی مثل سویا، بادام زمینی، آفتابگردان و زیتون جزو روغن های نباتی هستند. سعی کنید از روغن های غیر هیدروژنه مصرف کنید و در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

3- مغز ها و دانه ها

حاوی ویتامین ها و املاح هستند و برای قلب خوبند البته از نوع بوداده شده آنها خوب نیستند ولی خامشان را هرچقدر گیرتان آمد دریغ نکنید.

4- سس سالاد

مطلقا از این ماده غذایی پر انرژی و بی فایده و چاق کننده و سکته آور بپرهیزید و هرگز مصرف نکنید.

5- کره بادام زمینی

این ماده غذایی در رتبه پنجم محتوای کالری قرار دارد اما ضرر کم و خاصیت های مفید زیادی دارد. توصیه می شود که حتما مصرف کنید.

6- هله هوله های بنجل

آب نبات، چیپس و پفک را هرگز مصرف نکنید. به خواطر روش تهیه، مواد نگهدارنده و سمی شان و همینطور نمک و قند زیاد از این غذا ها پرهیز کنید هرچند که انرژی زیادی دارند.

7- شکلات تلخ

تا می توانید از این ماده غذایی یعنی شکلات تلخ مصرف کنید چون یکی از مفید ترین مواد غذایی که انسان به آن دست یافته البته به شرط اینکه شکر افزونه نداشته باشد.

8- پنیر

یک منبع خوب پروتئین برای کسانی که گوشت نمی خورند. ولی پنیر حاوی موادی است که خطر بعضی بیماری ها و عوارضی مثل سکته قلبی را زیاد می کند. اما در مصرفش زیاده روی نکنید.

9- غذا های سرخ شده

خیلی خوشمزه و هوس انگیز و اعتیاد آور هستند. اما حاوی نمک و چربی های مضر زیادی هستند و هیچ خیر دیگری در آنها نیست. مطلقا از مصرف این غذا بپرهیزید.

10- گوشت های فرآوری شده

سوسیس، کالباس، ژامبون، میت لوف و سالامی به اندازه غذا های سرخ شده و هله هوله مضر نیستند اما مراقب نمک و مواد نگهدارنده آنها باشید و در مصرف آنها زیاده روی نکنید.





نوع مطلب : 10 تایی ها، 
برچسب ها : غذا های پرکالری، غذا هایی که کالری زیادی دارند، فهرست غذا های پر کالری، لیست غذا های پر انرژی، فهرست غذا های مفید، لیست غذا های مضر،
لینک های مرتبط :


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


.

 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات